Běh pro začátečníky

Pokud chcete do svého životního stylu zapojit sport, běh je ideální volbou. Je přirozený, můžete s ním začít kdykoliv i kdekoliv a posiluje srdce i celkovou kondici.
Největší brzdou pro všechny začátečníky je strach z něčeho neznámého. Z toho, že nás u běhu někdo pozoruje, že nebudeme stačit na zvolenou trasu, že nemáme to správné běžecké vybavení. Nejtěžší věc, na celém běhání, je vlastně zároveň tou nejjednodušší – vyběhnout. Je logické, že si před během pokládáte spoustu otázek. Pojďme na některé z nich najít odpověď.
závodníci s čísli
Jaké boty jsou nejvhodnější?
Boty jsou rozhodně nejpodstatnější běžeckou výbavou. Na ostatním oblečení až tak nezáleží, pokud jste vybaveni dobrými běžeckými botami. Běžecké boty se liší stylem a povrchem, na který jsou určeny. Jelikož každý z nás běhá po zcela odlišném povrchu a má zcela specifický styl běhu, je důležité se o výběru vhodných bot poradit s odborníky. Proto běžecké boty kupujte pouze ve specializovaných obchodech s touto obuví.
Co mám jíst a pít?
Pokud běháte za účelem shodit nějaká ta kila, musíte tomu přizpůsobit i svůj jídelníček. Omezit tučná jídla a sladkosti je základ. Následně je také důležité jíst vyváženě a pravidelně. Před během se doporučuje 2 – 3 hodiny nejíst, abyste měli prázdný žaludek a větší výdrž. Po běhu si můžete dopřát na doplnění energie třeba ovoce. Doplňte svůj jídelníček o kvalitní bílkoviny. V jídelníčku je najdete například v mase, luštěninách i vejcích. Když začnete běhat, začnete se také logicky více potit. Je nutné doplňovat tekutiny, zejména čistou neperlivou vodu. Myslete na to, že v létě byste měli vypít 3 – 4 litry vody denně.
žlutá běžecká obuv
Jak bojovat s nedostatkem motivace?
Bohužel, na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Na každého platí něco jiného. Uvědomte si, co obvykle používáte jako výmluvu. Je moc zima, je moc teplo, všude je moc lidí, mám náročnou práci…Musíte najít něco, co na vás platí. Ať už je to sledování motivačních videí a poslouchání motivační hudby nebo běh s kamarádem. Může vám také pomoci se s kamarády porovnávat a zároveň se motivovat – kdo uběhne dál, kdo vydrží běhat déle, anebo kdo shodí víc kil za měsíc.
Poslouchejte své tělo. Vnímejte, jak se během běhu cítí a co už mu nedělá dobře. Pokud se na běh vážně necítíte, nepřepínejte se. Běhejte pro radost a pro dobrý pocit.

Běh pro začátečníky
4 (79.47%)76