Jak se zbavit ospalosti během dne

Snažíte se dodržovat poctivě pravidla zdravého spánku, a nevidíte výsledky. V noci nemůžete usnout, ráno jen s vypětím všech sil vstanete, pospáváte v MHD, v kanceláři, na poradách a oči se vám klíží už brzy večer televize. Pokud uvažujete o návštěvě lékaře, aby vám předepsal léky na spaní, zkuste nejdřív následující rady.
spaní pod oknem
Ukliďte si kolem sebe
Do našeho podvědomí se ukládá vše, co jsme během dne viděli, slyšeli a prožili. Pokud vidíme těsně před spaním kolem sebe jen nepořádek, naše mysl není schopna se zklidnit a vypnout. Upozorňují na to nejen specialisté na harmonický domov, ale i psychologové a lékaři.
·         Vytvořte si z místa, kde spíte, klidný, uklizený a příjemný prostor.
·         Odstraňte z dohledu přebytečné věci. 
·         Na noční stolek můžete umístit nádobu se suchými bylinami, které mají uklidňující vůni.
spaní na stole
Spěte jen v noci a jen v ložnici
Máte ve zvyku pospávat přes den na pohovce, večer u televize, v křesle s novinami, nad knížkou nebo při surfování na internetu? Tento druh spánku jen odčerpává energii, vyvolává únavu a podrážděnost. Nelze se divit, že v noci pak nemůžete usnout.
·         Odvykněte si spát ve dne.
·         Ke spánku se ukládejte pouze v ložnici a jen v čase vyhrazeném nočnímu odpočinku.

Dbejte na pravidelné stravování
·         Nevynechávejte snídani.
Naše biologické hodiny začnou hned po snídani odpočítávat, kdy nastane čas k nočnímu odpočinku.
·         Jezte během dne dostatečně.
Pokud přes den hladovíte, vylučují se stresové hormony a jejich hladina klesá velmi pomalu. Proto nemůžete v noci usnout.
kniha na posteli
Kvalitu spánku zhoršuje hormonální nerovnováha. Poraďte se s lékárníkem nebo lékařem
Ženy spí hůře než muži z důvodu kolísavé hladiny hormonů. Spánek se zhoršuje těsně před menstruací a během ní, protože se vylučují hormony, které zkracují fázi hlubokého spánku, kdy se organismus zotavuje.  Ke zhoršení spánku dochází také během menopauzy. V tomto životním období klesá hormon progesteron. Následkem toho nefunguje dobře termoregulace a budí nás pocit horka. Takto postižená žena je nucena odložit pokrývku, vstát a otevřít dokořán okno – samozřejmě k nelibosti partnera a ostatních spolunocležníků.
·         Zajděte do lékárny a kupte si vhodný potravní doplněk nebo lék bez receptu.
·         V případě vážnějších potíží navštivte lékaře.

Jak se zbavit ospalosti během dne
Ohodnoťte příspěvek