Louis Vuitton, značka světového formátu

Jedna z pozoruhodných cest moderního luxusu začala již v roce 1835. Louis Vuitton, kterému bylo tehdy čtrnáct let, odešel ze své rodné vesnice Anchay za novým životem v Paříži. Ve francouzské metropoli se stal se učněm pana Maréchala, výrobce a baliče cestovních zavazadel.
V té době bylo cestování velmi oblíbené, byla zprovozněna první francouzská železnice a první evropský zaoceánský parník přeplul Atlantik. Po výrobcích a baličích zavazadel byla tehdy velká poptávka. V roce 1854 se Louis Vuitton rozhodl oženit a založit si vlastní podnik.
obchod louis vuitton

Úspěch hned napoprvé

První cestovní kufr Vuitton z roku 1858, okamžitě slavil velký úspěch. Brzy se objevili padělatelé, a proto Luis Vuitton představil nový vzor s červenými a béžovými pruhy. Jeho syn Georges, který o svém otci převzal společnost představil nový vzor – výrazné kostky v hnědé a béžové barvě s nápisem „L. Vuiton, marque deposée“. O více než jedno století později právě tento design inspiroval moderní řadu Damier.
kabelka louis vuitton

Nové návrhy

Nejlepší ochrannou společnosti proti napodobeninám ovšem byla a dodnes je inovace. Louis Vuitton měl oči otevřené, zajímal se o pokrok v dopravě, technologiích, architektuře, umění a módě. Díky tomu přicházela společnost s novými návrhy. S nástupem věku luxusních zaoceánských parníků byl představen takzvaný „kajutový kufr“, dostatečně úzký na to, aby se vešel pod lůžko. V roce 1905 Vuitton překvapil taškou pro řidiče a počátky letectví daly vzniknout ultra lehkému kufru.

LV jako značka

Rozhodujícím momentem pro LV jako luxusní značku nastal, v roce 1896. Georges Vuitton chtěl objevit něco, co by jeho výrobky jednoznačně identifikovalo. Tak vznikl vzor tvořený kruhem kolem motivu květiny se čtyřmi okvětními lístky, ale také motivem čtyřcípé hvězdy či diamantu s vypouklými stěnami.  Tyto motivy byly protkány iniciály jeho otce, který zemřel o čtyři roky dříve. V roce 1897 bylo plátno zvané Monogram zaregistrované jako vzor a v roce 1905 i jako značka.

Stylové cestování

Mezitím začala společnost kromě tvrdých kufrů a kufříků vyrábět i naprosto nový typ zavazadel – měkké nevyztužené tašky. První z nich takzvaný „Steamer Bag“, představený v roce 1901 zůstává jednám z nejkultovnějších designů značky LV Vůbec. Ve dvacátých letech minulého století, byl představen model „Keepall“, který doslova zaplavil ulice. „Keepall“, jako předchůdce všech cestovních tašek byl předzvěstí nového trendu a již mnoho let je oblíbený u těch nejstylovějších cestovatelů na celém světe.

Louis Vuitton, značka světového formátu
Ohodnoťte příspěvek