Stravou proti zánětu kloubů

Autoimunitním zánětem a degenerací kloubů trpí nejeden z nás. Můžeme si pomáhat cvičením, prohříváním a doplňky stravy, ale základem a nezbytností je začít od potravy, kterou přijímáme denně a jež zásadně a komplexně ovlivňuje naše zdraví. Zánět kloubů a z něj vyplývající změny jsou jistě složitým jevem, jenž má mnoho příčin, ale kvalitní a vhodná strava ho může, když ne zcela vyléčit, tak určitě aspoň významně ovlivnit.
 
1)      Jezte hojně potraviny obsahující síru. Pomáhá zmírnit příznaky zánětu a obnovuje tkáň. Najdete ji v česneku, cibuli, chřestu nebo zelí.
 omega 3 kyseliny v kapslích
2)      Uvařte si vývar z kostí.Díky obsahu kolagenu, pojivových tkání a omega-3 mastných kyselin je pravým balzámem pro Vaše klouby. Navíc navozuje pocit sytosti, čehož využijete při hubnutí, a zlepšuje kvalitu spánku.
 
 
3)      Konzumujte ryby.Omega-3 mastné kyseliny dokáží snižovat zánět, takže si je dopřávejte, jak jen to jde. Zkuste například lososa. Stejnou látku obsahují i chia a lněná semínka a vlašské ořechy. Není od věci užívat jako doplněk rybí olej.
 
4)      Kurkuma.Tento žlutý prášek pocházející z Indie umí doslova zázraky. Sypejte si jej do jídla, jak jen to jde.
 lilek detail
 
5)      Dopujte se ovocem a zeleninou.Obsahují protizánětlivé látky, s jejich konzumací to nikdy nemůžete přehnat. Zvlášť prospěšný kloubům je ananas a papája.
Čeho se vyvarovat:
1)      Přemíra cukru. Kromě mnoha dalších negativních vlastností přispívá ke kloubnímu zánětu. Proto opatrně s ním.
  kostra ruky
2)      Mouka.Mouka obsahující lepek a produkty z ní vyrobené se s Vašimi klouby také moc nepřátelí.
 
 
3)      Ovoce a zelenina z čeledi lilkovití.Věřte tomu nebo ne, tyto plody, jinak všeobecně považované za zdravé, Vám nemusí prospívat. Do této skupiny patří rajčata, papriky, lilek, brambory a plody goji. Zkuste je na nějakou dobu vynechat, uvidíte, jestli pocítíte rozdíl.
 

Stravou proti zánětu kloubů
Ohodnoťte příspěvek